Veelgestelde vragen

1. Ik heb stoelnummer 5 en 7, zitten wij dan naast elkaar?
Ja, u zit naast elkaar. Het theater kent even en oneven stoelnummers. Aan de linkerzijde van de zaal vindt u de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers.

2. Ik heb een Theater aan de Schie tegoedbon/coronavoucher, hoe verzilver ik deze via de website?
U kunt deze tegoedbon/voucher als volgt inwisselen:
• Reserveer uw kaarten
• Vul in het bestelproces bij de betaling uw vouchernummer in, dit doet u door op de rode knop 'gebruik Theater aan de Schie tegoedbon' te drukken en de code in te vullen
• Het bedrag wordt vervolgens verrekend

3. Ik heb in seizoen 2021-2022 kaarten voor een voorstelling gereserveerd. Deze voorstelling is door het coronavirus verplaatst naar volgend seizoen. Heb ik dan nog wel kaarten voor de nieuwe speeldatum?
Jazeker, de kaarten staan nog steeds op uw naam in ons reserveringssysteem. U hoeft niet opnieuw toegangskaarten voor de voorstelling te reserveren. Begin september sturen wij u de nieuwe toegangskaarten, met de juiste speeldatum erop, toe.

4. Wanneer ik een reservering maak en ik twee stoelen wil selecteren op de plattegrond waar er nog drie naast elkaar vrij zijn, kan dit niet. Hoe kan dat?
Bij het kiezen van eigen plaatsen houdt de website automatisch in de gaten dat er geen lege, niet te verkopen, stoelen achterblijven. De website probeert voor zoveel mogelijk aansluiting te zorgen. Is er verder geen plaats meer in de zaal of op het balkon en wenst u graag kaarten, neemt u dan contact op met het bespreekbureau via telefoonnummer (010) 2 467 467.

5. Ik heb e-tickets. Moet ik deze printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?
U kunt uw e-tickets op uw telefoon opslaan. Laat bij binnenkomst uw e-tickets op uw mobiele telefoon zien bij de kaartcontrole en zet daarbij uw scherm helderheid op maximaal. Of download de Ticketmatic app op uw telefoon. Wanneer u de app heeft geïnstalleerd staan uw toegangskaarten automatisch in deze app. Let op: ook toegangskaarten van andere theaters met hetzelfde reserveringssysteem kunnen in deze app staan. Geen mobiele telefoon? Print uw e-tickets om ze te laten zien bij binnenkomst.

6. In het verleden reserveerde ik via een bestelformulier, waar kan ik het bestelformulier vinden?
Het bestelformulier treft u achterin de theaterbrochure.

7. Mag mijn kind op schoot tijdens de voorstelling?
U mag uw kind tijdens de voorstelling op schoot houden. U dient wél een stoel te reserveren voor uw kind, in verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer. U kunt ook een stoelverhoger lenen bij de garderobe. Dan kunnen u en uw kind optimaal genieten van de voorstelling. Let op: baby's hebben geen toegang tot een voorstelling, tenzij anders staat aangegeven.

8. Mag mijn baby mee naar binnen? 
Baby's en kinderen tot twee jaar hebben géén toegang tot onze voorstelling, tenzij anders staat aangegeven. Bij de jeugd- en familievoorstellingen staat een leeftijdsaanduiding vermeld. Dit is een ‘vanaf-leeftijd’. In verband met de veiligheidsvoorschriften dienen wij iedereen te registreren. Voor iedere bezoeker dient een toegangsbewijs overhandigd te kunnen worden. Bij diverse voorstellingen bieden wij kinderopvang aan, dit dient u vooraf te reserveren. Meer informatie over de kinderopvang.

9. Soms vind ik het geluid te hard in de zaal. Kan Theater aan de Schie daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling zelf bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten. Zij bepalen tijdens een voorstelling zelf de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

10. Kan ik contant afrekenen voor mijn consumpties?
U kunt uw consumpties in zowel Theater aan de Schie als het Wennekerpand uitsluitend afrekenen met pin.  

Kunt u de gewenste informatie niet op onze website vinden? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar kassa@theateraandeschie.nl.

Theater aan de Schie nieuwsbrief ontvangen?