Veelgestelde vragen

1. Ik heb stoelnummer 5 en 7, zitten mijn partner en ik naast elkaar?
Ja, u zit naast elkaar. Het theater kent even en oneven stoelnummers. Aan de linkerzijde van de zaal vindt u de even nummers, aan de rechterzijde van de zaal de oneven nummers.

2. Wanneer ik een reservering maak en ik twee stoelen wil selecteren op de plattegrond waar er nog drie naast elkaar vrij zijn, kan dit niet. Hoe kan dat?
Bij het kiezen van eigen plaatsen houdt de website automatisch in de gaten dat er geen lege, niet te verkopen, stoelen achterblijven. De website probeert voor zoveel mogelijk aansluiting te zorgen. Is er verder geen plaats meer in de zaal of op het balkon en wenst u graag kaarten, neemt u dan contact op met het bespreekbureau via telefoonnummer (010) 2 467 467.

3. Mag mijn kind op schoot tijdens de voorstelling?
U mag uw kind tijdens de voorstelling op schoot houden. U dient wél een stoel te reserveren voor uw kind, in verband met de veiligheidsvoorschriften van de brandweer. U kunt ook een stoelverhoger lenen bij de garderobe. Dan kunnen u en uw kind optimaal genieten van de voorstelling. Let op: baby's hebben geen toegang tot een voorstelling, mits anders staat aangegeven.

4. Mag mijn baby mee naar binnen? 
Onze voorstellingen zijn over het algemeen niet geschikt voor kinderen onder de twee jaar. Wilt u toch uw kind jonger dan twee jaar meenemen, dient u ook in het bezit te zijn van een toegangsbewijs voor het betreffende kind. Bij diverse voorstellingen bieden wij wel kinderopvang aan. Meer informatie over de kinderopvang.

5. Soms vind ik het geluid te hard in de zaal. Kan Theater aan de Schie daar iets aan doen?
Bij elke voorstelling zijn technici van het theater en van het gezelschap betrokken. De technici van het theater helpen de technici van het gezelschap bij het opbouwen van de voorstelling. Tijdens de voorstelling zelf bedienen de technici van het gezelschap de knoppen voor licht, geluid en speciale effecten. Zij bepalen tijdens een voorstelling zelf de geluidssterkte. Onze technici meten regelmatig de geluidssterkte om te voorkomen dat de toegestane limiet wordt overschreden.

6. In het verleden reserveerde ik via een bestelformulier, waar kan ik het bestelformulier vinden?
Met ingang van de voorverkoop van seizoen 2019-2020 is het bestelformulier achterin de theaterbrochure te vinden.

7. Ik heb e-tickets. Moet ik deze printen of kan ik ze ook op mijn telefoon laten zien?
U kunt u e-tickets ook op uw mobiele telefoon tonen. Houd bij binnenkomst de kaarten op uw telefoon gereed en zet uw scherm helderheid op maximaal. Op deze manier kunnen wij uw kaarten makkelijk en snel scannen.

8. Kan ik contant afrekenen voor mijn drankjes?
Theater aan de Schie is zaterdag 1 december 2018 overgestapt op een nieuw kassasysteem voor de horeca. Het nieuwe systeem betekent ook dat wij over zijn gegaan naar een pin only systeem. U kunt uitsluitend pinnen bij onze horeca kassa's. Óók in het Wennekerpand is het alleen nog mogelijk om te pinnen bij de horeca kassa.  

Kunt u de gewenste informatie niet op onze website vinden? Neem dan contact met ons op door een e-mail te sturen naar kassa@theateraandeschie.nl.

Het laatste nieuws van Theater aan de Schie in uw mailbox?